2013. július 26., péntek

Timi és az ő gyurmavilága

Ma Timi fog elkalauzolni titeket gyurmavilágába, ahol megismerkedhettek a háttérmunkával. Reméljük jobban megismeritek és kicsit közelebb kerültök hozzá ebben a hatalmas internetes világban. 
HH: Miért, mikor, hogyan kezdted?
Timi: Közelebbi barátságba a süthető gyurmával 2011 őszén kerültem. Előtte is használtam már párszor (persze csak egy-két színt), de nem láttam benne annyi fantáziát itthoni kreatívkodásaim során, mint ebben az időben. A nagyobbik gyerkőcnek az adventi naptárába kerestem ötleteket, főleg Bogyó és Babóca témában. Az interneten amiket találtam őrületes árban voltak, a naptárnak meg annyi zsákocskája volt… Aztán eszembe jutott, hogy süthető gyurmából formázom meg a figurákat hűtőmágnesnek. Még nagyon gyerekcipőben járt, amik látszottak is a figurákon, de a gyerek oda és vissza volt egy-egy figura láttán, melyek a zsákocskák mélyéről kerültek elő. Azóta is őrizzük őket a hűtőn!

Annyira megtetszett, hogy magamnak, ismerősöknek készítettem ékszereket, később a gyerekeknek kanalakat, könyvjelzőket, és valahogy oda jutottam, ahol most vagyok
 
Miket szoktál csinálni?

Főként evőeszközöket, bögréket, tányérokat díszítek süthető gyurmával; de megfordul kezeim között néhány ékszer is. Viszont a díszítést jobban szeretem. Jó érzés, ha tudom, hogy egy-egy kis lurkó mennyire örül, ha meglátja kedvenc figuráját az evőeszközökön, büszkén dicsekszik, hogy ez a saját kanálkája, hisz még a neve is rajta van. A felnőttek a bögréket részesítik előnyben, hiszen az arra elkészített minta vidámságot csal mindennapjaikba, és valljuk be őszintén, ki ne örülne egy kis névre szóló ajándéknak munkatársaitól, barátaitól, családtagjaitól.




A könyvjelzők mellett imádok gombokat is készíteni. Ezeket szívesen használják kedves alkotó társaim. Jó viszont látni az általam készített gombokat egy-egy csodaszép alkotáson. Így az én picinyke kis gombocskáim előtt kinyílik a lehetőség, és egy új, meseszép világban kelhetnek új életre.




Hogyan mivel inspirálódsz, mi inspirál?

Rengeteget nézelődöm az interneten, visszatérő látogató vagyok pár külföldi kézműves oldalán. Sokszor dolgozom megrendelés alapján, amikor a minta adott. Akkor a kihívást az jelenti, hogy minél tökéletesebben mintázzam meg az előre egyeztetett motívumokat. Ha magamtól dolgozom, akkor kevésbé használom a bohókás motívumokat, valahogy a szívemhez a tavaszi-nyári időszak motívumai és színei állnak. De hát mivel rendeléseim nagy része a gyermekek igényeit hivatottak teljesíteni, így nem jövök zavarba a mesei motívumoktól sem. Főleg hogy itthon is elég sokat nézünk, olvasunk mesét, sok ihletet kapok a rajzfilmektől, mesekönyvektől is.

Mire vagy a legbüszkébb?

Nincs kedvencem, de az mindig valahogy szívet melengető, ha gyermekeknek készíthetek valamit. Viszont ők a legnagyobb kritikusok is, hisz ők még önzetlenül, tiszta szívből mondják el véleményüket. A kultúráltan megfogalmazott kritika is hasznos, abból lehet fejlődni és tanulni! Ha valamit kötelező kiemelni, akkor talán ékszerek közül tudnám megemlíteni a fehér mini rózsás nyakék szettemet, illetve a pasztell rózsaszín nyakéket (ebben sok munkám volt, főleg, hogy nem vagyok jártas a drótozásban)


Mi az, amit nagyon szeretnél csinálni?

A konyhánkba szeretnék egyszer egy 12 részes evőeszköz szettet elkészíteni (evőkanál, villa, kés, teáskanál, desszertes villa, kávéskanál). De sajnos még a színvilágot és a motívumokat sem sikerült kitalálnom... mikor ezen gondolkodom, mindig valami más színösszeállítás jut eszembe, így ez várat magára szerintem még jó ideig.

Miket csináltál eddig?

Aki ellátogat oldalamra, az megtalálja az általam készített alkotások fotóját:

http://www.facebook.com/timigyurmavilaga

Miket szeretnél még készíteni?

Nagyon sok ötletem, elképzelésem van. Mind ékszer, mind pedig evőeszköz-konyhafelszerelés témában. Mostanában az evőeszköz-tárolókkal foglalkozom, szeretném ezekkel kibővíteni a kínálatot. Képzeletemben má nagyon sok ötletemet megvalósítottam, de időhiány és sajnos sokszor anyagi okok miatt (alapanyagok ára) még váratnak magukra.


Mi a következő munkád?

Sosem tudom mit hoz az élet... Az biztos, hogy a rendelőim majd megmondják! :)

Hol alkotsz? Hogyan kell elképzelni téged, miközben alkotsz?

A konyhában és nagyon-nagyon maszatosan. Sokszor nem is egyedül... Vannak pici gyurmagalacsinok, melyek a gyerekek kezei között landolnak, és ott ülnek/állnak mellettem és magyaráznak miközben kígyócskákat, golyócskákat formáznak.

Milyen az „álom műhelyed”?

Mindenféleképpen olyan, ahol egyedül lehetek, és egyedül dolgozhatom ;) A lényeg hogy világos, és lehetőleg természetes fénnyel is megvilágítható hely legyen. A felszereltsége milyen legyen?!?! Hát ennek elmesélését szerintem ne kérjétek egy süthető gyurmával foglalkozótól… nincs annyi hely és idő hogy azt fel lehessen sorolni.

Mivel foglalkozol még?

Ha ez a kérdés a többi technikára vonatkozik, akkor még sok-sok mással… Egy kreatív vénával és 2 gyermekkel megáldott anyukától nem illik ilyet kérdezni 

Ki támogat, bátorít, szponzorál?
Elsősorban a család, kivéve mikor emiatt picit el kell hanyagolnom őket. Másodsorban a támogatást megkapom barátoktól, ismerősöktől, visszatérő vásárlóktól. A „szponzoráció” a saját családomtól, a konyhapénztől és legfőképpen megrendelőimtől/vásárlóimtól jön. Sajnos sokszor, ha nincs megrendelés/vásárlás akkor az alapanyag-beszerzés, a fejemben lévő sok-sok ötlet megvalósítása is várat magára!

Mondd el egy nagy álmod/vágyad!
Ebben a témában talán a vágyam az, hogy legyen elég megrendelésem, melyekben kreatívságomat kiélhetem. A másik, ami nem is igazán vágy, hanem reménysugár… Remélem, hogy az embereknek tetszik az, amit csinálok!

Köszönöm, hogy kíváncsi voltál rám és talán egy kicsit közelebb kerültél az én pici kis gyurma-világomhoz!

Mi is köszönjük a bemutatkozót, további jó alkotást és sok-sok elégedett vevőt kívánunk!

Timi fb oldala

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése