2013. augusztus 15., csütörtök

Bamboola bababoltja

Alkotói riportsorozatunkban ezúttal Bamboola-t, azaz Molnár Katalint ismerhetitek meg. Egy vidéki kisvárosba költözött Budapestről és multicégnél lévő, 12 órás munkáját alkotómunkára cserélte. 3 gyerek édesanyja, jelenleg női szabónak készül.

Miért, mikor, hogyan kezdted? Ha nem ez a fő megélhetésed, mivel foglalkozol „civilben”? :) Ha most állnál pályaválasztás előtt, mit választanál?
Jó kérdés... már gyerekkoromban szerettem a tűvel-cérnával bíbelődni, emlékszem, egyszer 12 éves koromban otthon voltam nyáron és nem volt rövidnadrágom... ill. 1 volt, az épp mosásban... én meg le akartam menni az udvarra... egyedül voltam otthon, előkotortam hát anyu szekrényéből az anyagokat és megnéztem melyikből lehetne rövidnadrág... nekiestem egy nadrágom alapján, persze rosszul szabtam ki... :))) volt két egyforma bal eleje meg két háta... aztán az egyik elejéből csináltam jobb elejét..  és végül lett egy igen egyedi.. :) rövidnadrágom. Meg is sétáltattam gyorsan. :)
Civilben: már sokmindent csináltam, de végül úgy döntöttem, a hobbim lesz az én munkám is a jövőben... így már nem tervezek mást csinálni a varráson felül...;)  Jelenleg Fehérváron tanulok a Jenka Stílusiskolában női szabó képzésen. Nagyon sajnálom, hogy nem tizenévesen fordultam ebbe az irányba, ma már egész máshol tarthatnék...

Honnan kapta az oldalad/boltneved a nevét, mit takar?
Egyik este, amikora gyerekek már végre aludtak és én holt fáradtan ültem a kezemben egy darab bambusz anyagot morzsolgatva, és gondolkoztam mi legyen a megalapítani tervezett cég neve... bambusz... azaz bamboo... és csak bámultam ezt a darab bamboo-t... így lett Bamboola.. :) (Bambula)
A logómban szereplő 2 bagoly az én - akkor még 2 - gyermekem, akik akkoriban éjjelibagoly üzemmódban működtek.. :) A logót Dreschner Márti tervezte.

Emlékszel még, mi volt az első munkád amit eladásra készítettél?
Egy tucat frottír popsitörlőkendő... :)

Miket szoktál készíteni, alkotni? Mit szeretsz a legjobban?
Nem szeretem az alkotás szót használni, bár kétségtelenül, a varrás is alkotótevékenység... mégis, egyelőre olyan darabok még nem kerülnek ki a kezem alól, amik méltóak lennének arra, hogy alkotásnak nevezzem őket... :)
Elsősorban babáknak készítek hasznos holmikat, gyerekszobai dekorációkat, készült már pár kisruha is. A legjobban azért azt szeretem, amikor nem megrendelésre dolgozom, hanem a magam örömére.


Honnan merítesz ötletet, mi inspirál?
Mindig követem az aktuális trendeket a külföldi és magyar oldalakon is, ezen felül, mivel 3 gyerekem van, a legnagyobb inspirációt ők jelentik, sokszor a velük való játék, vagy a magunknak is elkészített tárgyak használata közben villan be valami új ötlet, forma, amit gyorsan fel is jegyzek a kis füzetkémbe (kb. 60 oldalnyi ötlettel van tele, talán egy nap elkezdem végre a megvalósításukat is.. )

Mire vagy a legbüszkébb?
A 3 csodaszép gyerekemre. :) És arra, hogy mellettük is folytatom a tanulást, a szakmai képzést, bármennyire is nehéz ezt menedzselni időben.

Van valami, amit régóta meg szeretnél csinálni, de még nem vágtál bele valami miatt? Miért nem?

A saját gyerekeim falvédője még mindig nem készült el... amikor már kész a terv, valahogy mindig úgy érzem még ez sem Az Igazi és újrakezdem a tervezést...Bár már megfogadtam a legutóbbi tervezésnél, hogy elkészítem, akkor is, ha nem Az Igazi.. ;)

Miket csináltál eddig? Most épp min dolgozol?
Hű... főleg babaholmikat (előke, nyálkendő, cimkerongyi, pelenkázó, kiságyba fejvédő, babatakaró, vízzáró lepedő), lakástextileket, kisingeket, szoknyákat, ruhákat, pár táskát, textiljátékokat, a patchworkkel is próbálkozok néha :)
Most épp az oviba készítem az ülőpárnák huzatát..:) és van pár oviszsák megrendelésem. Emellett a tanfolyami kötelező darabokat (szoknyákat, nadrágokat) igyekszem időre összehozni.



Hol alkotsz? Hogyan kell elképzelni téged lelki szemeink előtt, miközben alkotsz?
Itthon van egy varrósarkom. Volt amikor külön szobám is volt erre, de benépesítettük.. :). Amikor igazán belendülök, jobb ha nincs itthon senki... a szoba közepén a vasalóállvány, rajta a vasaló.., a konyhaasztal szabóasztallá változik, a varrósarokban pedig beüzemelve a két varrógép. Körülöttem dobozok, benne húzózár, közbélés, kosárban cérnák tömkelege. Ha nincs lehetőség egyedül elmélyülnöm a varrásban, többnyire sokat hibázok, így főként este varrok, lámpafénynél..

Milyen az „álom műhelyed”?
Az álom műhelyem... nem itthon van..:) vagy nagyon különállóan, mondjuk a kert végében egy kis (na jó, nagyobbacska) műhelyben, ahonnan rálátok a kertre, ahol a gyerekek játszanak...Az álomműhelyemben mindennek van rendezett helye.

Mivel foglalkozol még (pl. hobbi)?
Szeretek fotózni, egyszer szeretnék egy komolyabb gépre szert tenni. Imádom megörökíteni a megismételhetetlen pillanatokat.
Szeretek festeni is. Sok dekorációnkat készítettem saját kezűleg itthon.
Gyerekeim waldorf óvodába járnak, így az évek alatt rámragadt a waldorf játékok szeretete és ügyes kezektől sok apró fogást megtanulhattam, amiért nagyon hálás vagyok. Nekem ez a hobbim a varráson belül.. :), nagyon szeretek waldorf játékokat, manócskákat készíteni.

Van példaképed? Ha igen ki és miért?
Több is. :) Szakmailag a tanárom, Jenka, aki folyamatosan arra tanít, hogy csak a legjobbat adjuk ki a kezünkből és hogy folyamatosan tanulni kell, képezni magunkat. Remélem egy nap megközelítem a tudását..
Emberileg egy kedves barátnőm, aki optimizmusával, jó tanácsaival mindig lelket önt belém. Nagyon pozitív személyiség, jó a közelében lenni. Örülnék, ha fele ennyire kellemes társaság lennék mások számára!

Ki támogat, bátorít, szponzorál? (Szóval ki, az aki nélkül nem tarthatnál ott ahol és akinek köszönettel tartozol)A családom az idejét, tanárom a türelmét és tudását, üzleti praktikákat, barátaim a bátorítást adják, a pozitív visszajelzés pedig a vevőimtől jön.


Tapasztalat, jó tanács a többi alkotónak?
Csináld amit szeretsz. Ne másolj. Ha másolnak, ne érdekeljen, ez egy pozitív visszajelzés: jó, amit csinálsz. Csinálj mást. Sose gondold, hogy már nem tanulhatsz újat. Mindig tanulhatsz.

Keressük az alkotók leg-jeit... lehet szinte bármi, amiben úgy érzed, hogy te lehetsz az alkotók leg-je....

Azt hiszem én futtatom a legkevesebb játékot az oldalamon.. :) Nem szeretném “mesterségesen” felduzzasztani az oldalam követőinek a számát, inkább legyenek kevesen velem, de azért mert tetszik nekik amit csinálok, mint sokan azért, hogy kapjanak egy filc játékot... Ezen felül azt hiszem kevesen lehetnek, akik nálam nehezebben kelnek fel reggelente...

Végül, de nem utolsósorban, hol találhatóak meg a termékeid?
Van egy "virtuális boltocskám" a meskán: https://bamboola.meska.hu
A Facebookon is megtalálhattok: https://www.facebook.com/BamboolaBolt
ha bármi kérdésed, óhajod, sóhajod van, keress meg e-mailen: bamboola.meskabolt@gmail.com
Ezenfelül van egy webáruház (Zöldbolt.hu), ahol általában kaphatóak a termékeim, ill. Biatorbágyon két bolt: a Kisgombos könyvesbolt és az Egészség Centrum, ahol élőben is megtekinthetők, megtapinthatóak a rongyik, manók.
Vásárokon eddig még nem szerepeltem, talán a jövőben ez is változik, erről fogom értesíteni a vevőimet fb oldalamon.


Köszönjük, hogy időt szántál ránk, további jó alkotást, sok vevőt kívánunk!
Én köszönöm a lehetőséget!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése