2013. augusztus 22., csütörtök

Batuskáné Fejes Katalin

Ezúttal egy női szabót ismerhettek meg, aki egy picit elkalandozott eredeti szakmájától, jelenleg pedig a paverpol technikában éli ki kreativitását és tökéletesíti tudását. Batuskáné Fejes Katalin Budapesten él családjával, férje szintén alkotóművész, e heti alkotói riportsorozatunkban őt ismerhetitek meg közelebbről. 


Miért, mikor, hogyan kezdted? Ha nem ez a fő megélhetésed, mivel foglalkozol „civilben”?
Aktívan 1997-ben kezdtem el kézműveskedni. Mivel női szabó vagyok, mindig is szerettem alkotni  főleg textilből nem csak ruhákat. Gondoltam egyet, és elkezdtem más alapanyagokkal is dolgozni. Ezután jött a különböző technikák elsajátítása. Én mindig saját magam tapasztaltam ki, hogyan kell az adott technikát kivitelezni. Van egy alapítványom 2007 óta. Ezen belül gyerekekkel foglalkozom, nekik szervezek gyermek dekor, és főzőtanfolyamot, immár 5 éve. 6-14 éves korig. Szentendrén a Barcsay Jenő Általános Iskolában. Hetente tartom nekik a foglalkozásokat. 2013-2014 tanévben bevezetem az új foglalkozásomat, mely a PAVERPOL világával foglalkozik.


Ha most állnál pályaválasztás előtt, mit választanál?
Ha most kéne szakmát választanom, egészen biztos, hogy jelmez tervező,  divat tervező  lennék.

Honnan kapta az oldalad/boltneved a nevét, mit takar?
Nincsen boltom. Alapítványom neve: Életmód Ház Alapítvány

Emlékszel még, mi volt az első munkád amit eladásra készítettél?
Az első munkáim száraz növényekből készített asztali díszek voltak.

Miket szoktál készíteni, alkotni? Mit szeretsz a legjobban?
Most a legújabb szerelmem a PAVERPOL, melyet szeretnék tökéletesre fejleszteni. Vintage stílusú tárgyakat is készítek. Akár fali képet, cserepeket, gyertyákat, akasztós díszeket, üveg tálakat, dobozokat, textil tárgyakat is. Tilda babákat is szeretek varrni. Hétről-hétre kitalálom a dekor foglalkozásaimhoz a legújabb munkákat. Éves szintem kb. 30-33 darab tárgy.

Honnan merítesz ötletet, mi inspirál?
Ötleteimet az életből merítem. Nyitott szemmel járok az utcán, és mindig rohanok. Ismerőseim mondják, hogy a védjegyem a rohanás, és a sosem érek rá mondat. Olyan dolgokat veszek észre,  megfigyelek, ami az átlag embernek fel sem tűnik. Képes vagyok olyan tárgyakat összekombinálni, ami nem megszokott az életben. Engem mindig az inspirál, hogy soha nem vagyok magammal megelégedve. Elkészül a legújabb munkám, ránézek, és ritkán mondom azt: ez tényleg jól sikerült! Inspirálnak még a külföldi profi alkotók. Lehet bármilyen terület. Sokkal nagyobb fantáziát, és nyitottságot látok a munkáikban.

Mire vagy a legbüszkébb?
Legbüszkébb a két gyermekemre, akiket közösen férjemmel felneveltünk, és a mai napig boldogan élünk.

Van valami, amit régóta meg szeretnél csinálni, de még nem vágtál bele valami miatt? 
Nincs olyan dolog most az életemben, mert a legutóbbi technikát a PAVERPOLT szeretném magas szintre fejleszteni, és nem gondolkodom addig másba.


Miket csináltál eddig? Most épp min dolgozol?
Fél éve zömmel PAVERPOL tárgyakat készítek. Készülnek karácsonyra a vintage ajándéktárgyak is. Most éppen kiállításra készítek szobrot.


Hol alkotsz? Hogyan kell elképzelni téged lelki szemeink előtt, miközben alkotsz?
Otthon van saját műhelyem, ahol szabadon alkothatok. Mindig szól a rádió. Szeretem a jó zenét, ami modern. Műhelyembe találhatók a varrógépeim, és minden olyan eszköz, ami az alkotáshoz szükséges.  Az én műhelyem meglepően rendezett, és mindig tiszta. Én csak rendbe, és rendszerbe tudok dolgozni. Mindennek tökéletesen meg van a helye,  feliratozva, és szisztematikusan vannak elhelyezve.

Milyen az „álom műhelyed”? 
Igazából, az álom műhelyem a mostanitól lehetne egy kicsit nagyobb. A mostani sem kicsi, csak az ember hajlamos gyűjtögetni.

Mivel foglalkozol még (pl. hobbi)?
Imádok kertészkedni, folyamatosan szépítem, alakítom kertünket.

Van példaképed? Ha igen ki és miért?
Konkrét példaképem nincs. Példa képem az olyan ember, aki  mindent saját erőből épített  fel, úgy, hogy menet közben nem gázolt át senkin.

Ki támogat, bátorít, szponzorál?
Férjem bátorít, és szponzorál. Szerencse, hogy ő is szeret alkotni.

Mond el egy nagy álmod/vágyad!
Nagy álmom, hogy minél több emberrel megszeretessem az alkotás örömét, minél több gyereket tudjak tanítani. Szeretnék több lehetőséget kiállításokon szerepelni.

Tapasztalat, jó tanács a többi alkotónak? Kitartás, akaraterő. Ne féljenek valami újba belevágni. Még több türelem kell a mai világban, de megéri.

Keressük az alkotók leg-jeit... lehet szinte bármi, amiben úgy érzed, hogy te lehetsz az alkotók leg-je.... Nincs ilyen dolog. Ezt másoknak kell szerintem eldönteni. Ez olyam szubjektív, hogy ki miben jó! Én ezt nem merem felvállalni.

Végül, de nem utolsósorban, hol találhatóak meg a termékeid?
Nincs konkrét hely, alkalomszerűen szoktam megjelenni különböző vásárokban Budapesten.
Fb oldalam: https://www.facebook.com/katalin.batuskanefejes
E-mail címem: fejeskati66@freemail.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése